Tävling i Munka, dressyr och hoppträning ;)

I lördags så var jag i munka och tävlade både Timon och Chris.
I första klassen så var jag felfri med Timon men i andra klassen så fick vi två stopp men det var för att han var ganska trött och så drev inte jag ordentligt ;) Men jag är jätte nöjd ändån!

Jag skulle bara hoppa en klass med Chris men eftersom att hon vägrade ut sig på andra hindret så efteranmälde vi till en klass till men även där blev vi uteslutna :/
Det var precis som att all energi bara försvann efter första hindret i båda klasserna.

I måndags så var det Hildeträning, alltså dressyr.
Det gick super duper bra!
Det är konstigt det där för det går aldrig så bra hemma.

Igår var det hoppträning för Matilda.
Vi var och red i Carros paddock så påvägen dit bråkade jag en hel del med han eftersom att allt är jätte farligt när det blåser men jag gav inte mig denma gången och tillslut gick han iallafall framåt ;) På framridningen och när det var bommar så gick det inte alls bra :/
Han var fin och så men han tog inte högertygeln alls så det blev lite kaos men sen när vi började hoppa så gick det bättre och jag hoppade 105cm vilket gick super bra och det är jag jätte nöjd med ;)
Idag fick han en välförtjänt vilodag ;)
Jag har inte någon ny bild som passar till inlägget så det får bli en bild på Licka  med en fågel på ryggen ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0