Terränghoppning i Pålsjöskog!

Idag var jag och Timon på terränghoppningen i Pålsjöskog.
På framridningen och framhoppningen så ville inte Timon gå fram riktigt så redan där var jag nära på att ge upp :/
Men jag gick bort till starten och började trava iväg, där stod tre eldtunnor som han inte reagerade på men sen kom det en JÄTTE läskig sten som nog hade ätit upp han om han hade gått förbi!
Så Matilda fick komma och leda oss men knappt då gick han fram! Väl framme vid första hindret så stannade han och vägrade gå i närheten (det var helt vanliga svarta bommar) så då kom hon som startade efter mig och så fick jag rida bakom henne ;) Det gick super bra, han hoppade 16 av 18 hinder, de han inte hoppade var ett som jag själv tyckte såg högt ut som dessutom inte gick att riva, de andra var ett litet hus som jag provade några gånger på men som jag kände att det inte var lönt att bråka med han om.
Jag är stolt över oss båda som hoppade bland annat vattenmatta, grind med fjädrar och naturhinder ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0